Hvad dækker garantien?

Garantien dækker det arbejde som er beskrevet af kunden på platformen. Arbejdet skal være identificerbart I forhold til de beskrivelser som kunden har lagt op på platformen.

Kunden accepterer, at Værkstedet og Platformen må inspicere og fotografere fejlene og manglerne, med henblik på at dokumentere arbejdets udførsel. (skal det stå I generelle betingelser udenom GARANTIEN?)

Hvor meget dækker garantien?

Garantien dækker op til 40.000 kr pr forhold mellem kunde og værksted. Uanset hvor mange opgaver et værksted har lavet for en given kunde, kan garantien kunde gælde én gang for forholdet mellem denne kunde og dette værksted.

Garantien dækker maksimalt det beløb, som Kunden har afregnet til værkstedet via platformens betalingssystem.

Hvem er dækket?

Privatpersoner eller juridiske enheder som har benyttet platformen er dækket. Kundens anførte navn på Platformen skal stemme overens med det navn som kravet tilhører.

Nærværende garanti er sekundær I forhold til andre garantiordninger som værkstedet måtte stille.

Hvornår dækker garantien IKKE?

Garantien dækker ikke:

Hvis virksomheden er registreret uden CVR-nummer i vores system.

Hvis frma og kunde har afregnet hele eller dele af opgaven uden om platformens betalingssystem.

Hvis fejlene/manglerne er åbenlyse, og burde være opdaget før kunden frigav pengene til værkstedet.

Hvis der er tale om skader som opstår grundet almindelig slitage.

Skader som skyldes unormal brug af bilen, herunder brug af forkert brændstof, olier og andre væsker, trafikuheld og motorsport.

Hvis kunden har frigivet en betaling til værkstedet, før arbejdet forbundet med denne betaling er udført.

Hvis kunden selv, eller andre værksteder, har udført reparationer/ombygninger som har indflydelse på skaden.

Fejl på reservedele som ikke kan henføres til værkstedets udførsel af opgaven

Indirekte tab, herunder, men ikke begrænset til, bod, tab af indtægter mm.

Skader på reservedele som var brugte ved montering.

Hvordan gør man brug af garantien?

For at gøre brug af garantien, er det et krav at du førhen har:

Klaget skriftligt til værkstedet. Du skal sende klagen til værkstedet, og klagen skal indeholde en beskrivelse af fejlene, samt et krav om vederlagsfrit udbedrelse.

Givet værkstedet mulighed for selv at udbedre fejlene og manglerne

Hvis værkstedet ikke har udbedret fejlene og manglerne, skal du indklage dem til Ankenævn for Biler via www.bilklage.dk. Du kan også gå udenom Ankenævn for Biler, og indklage værkstedet direkte til en domstol, men et klagenævn er ofte en hurtigere og billigere løsning.

Når du har opnået kendelse fra Ankenævn for Biler, skal du endnu engang gøre kravet gældende overfor værkstedet.

Hvis værkstedet ignorerer afgørelsen og ikke reagerer, skal du kontakte fogedretten med henblik på på tvangsindrivelse. Her skal du anmode fogedretten om en kopi af den domsrykker de sender til Værkstedet.

Hvis værkstedet meddeler, at de er uenige I klagenævnets afgørelse, skal du indklage sagen til en domstol. Når domstolen har afsagt dom, kan du ligeledes anmode fogedretten om tvangsinddrivelse og en kopi af domsrykkeren.

Herefter kan du sende sagen til os. Send dit bank-kontonummer samt en kopi af dom og domsrykker til info@hentpriser.dk Hvis værkstedet fortsat ikke betaler eller udbedrer, vil vi udbetale pengene til dig og overtage en del af kravet, svarende til det udbetalte beløb.